10 December 2016

Bio-Oil review tak berbayar..review ikhlas ko..



Assalamualaikum…

Beberapa bulan yang lalu, aku ada cakap nak buat review pasal Bio Oil. Masa tu aku baru cuba try test bio oil. Aku bukan pakai untuk hilangkan stretch mark ke ape eyh. Aku pakai untuk dryness kat kaki aku yang teramat teruk, kesan daripada pemakaian simen kaki selama sebulan. Ye la, sebulan kaki aku tak bernafas. Kulit dah macam sisik ular. Someone suggest kat aku untuk pakai ini, budak yang buat scrub kat kaki aku yg suggest sebenarnya. Aku pun ikut je la sebab masa tu memang desperate giler nak kena pakai something on my feet.

Aku beli kat Guardian Store, harga aku lupa. Kalau tak silap dalam RM27 kot, 60ml. Aku ambik yang kecik je. Nama pun nak try kan.
Nak dijadikan cerita, after 2 weeks, aku sangat-sangat berpuas hati hasilnya. Aku pakai pada dua-dua kaki aku, walaupun yang ada masalah cuma kaki kanan aku je. Seumur hidup dewasa aku, yang aku ingat, tak pernah aku ada kulit selembut dan secantik ini. Hehehe. Kulit aku memang supple giler. Hari-hari aku duk pegang-pegang, mcm kulit baby dah aku rasa. 

Masa mula2 pakai tu, kulit aku mengelupas. Geram je aku tengok kulit mengelupas tu, dalam diam-diam aku duk tarik2 kulit tu bagi tercabut. Tapi hanya kaki yang ‘rosak’ tu je yang mengelupas. Kaki yang sebelah lagi tak pun. Kaki sebelah tu aku pakai sebab aku nak hilangkan kesan parut gatal2 yang terjadi masa aku pakai simen kaki tu. Aku rasa dia kena gatal2 sebab selalu bergesel dengan simen kaki sebelah, memang habis aku garu. Last2, tinggal parut berbintik2, padan muka. Tapi sekarang, parut tu pun dah hilang. Thank you bio-oil. Dia suh pakai dua kali sehari. Tapi aku pakai sekali je sehari sebab aku ni pelupa orangnya. Aku letak kat laci meja opis, so pagi-pagi asal aku buka laci mesti aku nampak dia. Terus aku ambik dan pakai. Bila malam, memang takde la aku  pakai sebab benda tu memang aku tinggalkan kat opis. Lagipun masa mula2 aku simpan kat rumah tu, aku asyik skip je pakai. Tu yang membuatkan aku letak kat opis sebab aku tau kalau kat opis semangat rajin  tu lain macam sikit.

Aku recommend sangat la bio-oil ni kalau korang ada masalah kulit kering dan seangkatan dengannya. Sekarang ni aku baru nak pakai smula, untuk my cumil2 tummy. Sebab baby kat dalam makin besar, so dah tiba2 ada strech mark mula untuk membentuk. Harap berkesan la untuk mengurangkan strech mark..huhu..mak x suka tengok peyut ada strech mark..huduh...
 
OK, bye...

*nk upload gambo tapi x lepas...nanti aku try lagi eyh..tata titi tutu..

No comments:

Post a Comment